Tuesday, March 18, 2008

32. Consortium

Dey pocket...
kenapa? kenapa?...
apasal lak aku bleh dpt ticket yang utk besok?
dalam tiket aku ni
tertulih terang terang apaa...
14thMar'08 kul 1230 tgh hari...
apasal lak jadinya besok lak!?
dah tu nak wat camana nii!!?


tak per abang...
kitorang yang buat salah nii...
abang buleh tunggu
lagi sejam tak ...
lagi sejam ado bas lain datang ...
n we'll fit u inside
dat bus accordingly,
n guess what... just to your luck...
we have
three seats inside there for u and your mother...

tapi aku tak buleh gi kul 130!!
aku nak naik bas kul 1230!!

yer la bang ... camana kami nak wat ...
orang kat sana tersilap tulis...
this is the best we can do...
atleast abang buleh jgak sampai KL
malam ni jgak...

bak gantirugi 50 inggit!! kata pocket mendesak

yang tu sy kena tanya tokey la ...
bukan hak saya nak bagi wit gantirugi.


tapi mamat yang tulih tiket kitorang ari tu yang silap tulih,
tolak jer la dari
pocket dia... sayer tak kira..
sayer nak jgak gantirugi...


ok ...saya full refund..
tapi tiket abang tak der lah pas ni...
abang gi cari tiket
lain...

the conversation ends there...
apasal yek? aku ker yang bersifat ke'customer'an sangat ...
bukan beza sangat pun lamat sejam...
kalau aku pakai main senyum jer dari awal ... will the
condition be OK? i doubt it.
they'll keep on taking their customer for granted.
'alaaa... berlambak lambak lagi orang nak naik bas aku'

hummmm... anyhow... celaka ko consortium bas....
memoga ko nyer bisnes tak besh pas nii... heheheh
(Pocket cuba nak curse tapi tak pandai ... hahaah)

7 comments:

bendul said...

ahaaa.. yappari pocket tak sama ngan aku.. benda2 camtu aku tak berapa reti nak bising2.. pasal result nyer tak berapa memudaratkan.. same as cerita dulu aku mintak roti planta yg suppose ada gula, tapi tader gula but still aku leh makan dgn senang ati tanpa komplen..

Ayaq said...

Taknah naik bas ekspres... dan aku tak reti nak confront ngan orang... aku rakyat Malaysia yang tipikal.. terima saja tanpa banyak komplen... dooodooodoodooo~

mySmartAir said...

haha..dugaan gak tu nak dtg KL. tp nasib baik ada juga bas tuk you all dtg..kalu tak xtahu la nasib badan..xda la jgk photographer..xsabr ni menunggu cd nih..thanks pocket ipar..haha

Danisha said...

Wah pocket. Cam tak caya niih.....

Tapi kan posket. Kita sama cam Bendul. Malaih nak bising kan...Tapikan benda tu memang salah dorang.....itu hak kamu sebagai customer....alah berlambak lagi bas nak KL kan? sepatutnya depa yang rugi pasal dah rugi 2 sit

Pocket said...

Bendul:
Actually memang suma orang cam tu. n to be tell u guys the truth,
am myself also like that before.
But working in a customer supplier related work environment just makes u do that.

Ayaq:
kalau diorang tak kasi u naik flight due to lack of ticket control?
guess what... the next flight to abu dhabi is another four days. how?
balik penang
wait till the next four days
n goes back to KLIA for your flight
even its not your fault?
(Actually pocket pun takut jgak nak kacau kacau ngan flight.. pasal diorang tu lain sikit... diorang ado security...)

Kon:
yeah... nasib baik ado kan.. kalau tak der kalu, kitorang just have to find another alternative would it.
taxi just cost 300ringgit jer :p
hahahah(Thank god ado tiket)

Danisha:
Macam pernah nampak u cancel the teh ais brought by the mamak restoran cause u ordered a teh o ais limau.
or was it someone else?
or was it u?
but somehow i have the memory:D

Ayaq said...

jangan la marah aku huhuhu...

Super Nia Hana said...

ehh..mana komen watashi arrr????
uwaaa...!!!